tisdag 31 maj 2011

Don't call it a comeback, I've been here for years...

Jag lever (för de som undrar...).

Sedan sist är det inte mycket nytt under solen. Egentligen kan man sammanfatta de senaste månaderna med att jag har tränat alldeles för lite. Dessvärre börjar bristen på träning märkas... I och med att man är finväderscyklist på riktigt, så har inte denna vår riktigt tilltalad mig. När det inte inte varit regn eller mulet så har det blåst orkan (vilket det för övrigt gör för tillfället)...

Och för de som är intresserade av prylar, så har jag tänkt att svika Continental denna sommar. Har införskaffat mig ett par lyxiga Vittoria-däck. Tyvärr har jag känslan av att dessa inte riktigt är gjorda för träning. Eller rättare sagt, så får jag mixade signaler från olika källor. Ibland läser man att de ska ha en bra slityta med samma punkteringsskydd som Vittoria har testat på Paris-Roubaix. Men alltför ofta läser jag det motsatta (eller egentligen att livslängden ska vara kortare än normala däck). Hur som helst så får vi se vad resultatet blir efter en sommar. Jag har nämligen bra erfarenhet av tidigare upplagor av motsvarande/likande däck. Och jag har ännu inte fått punktering när jag har cyklat landsväg. Kan denna sommar bli året då trenden vänds...

Cykel med Vittoria Open Corsa Evo SC. Styrlindan ska givetvis byta till vit, nu när det snart är sommar på riktigt...

Musik: LL Cool J – Mama Said Knock You Out - Album Version (Edited)

1 kommentar:

Daniel sa...

Välkommen tillbaka!