torsdag 24 februari 2011

Dagens träning | 110224

Gjorde en upptäckt idag. Det går att bli sämre (på riktigt) av att träna. Och jag har absolut inga överträningssymtom - är egentligen ur pigg som helst men benen lyder mig inte. Stockarna till ben klarar helt enkelt inte av att trycka upp pulsen ordentligt. Det kan i och för sig vara energibrist också...

Jag tvekade faktiskt att avslöja träningsdatan (riktigt pinsamt!) för detta pass. Men jag tänkte att jag kunde vara ett avskräckande exempel för ungdomarna där ute... JUST DON'T DO SPINNING!

Dagens träningsdata:
Just - don't! - do it... : 1h 4min
Kcal: 707
Snittpuls: 72%
Maxpuls: 92%
Träningsdagar 2011: 42%

Musik Bruce Springsteen & The E Street Band – Night

2 kommentarer:

Lisa sa...

stirra dig inte blind på pulsen, hög snittpuls definerar ju verkligen inte ett bra pass och man ska fokusera på de bra grejerna som får en att känna sig typ... stark och snabb, hur jobbigt klämkäckt det än må låta.

Mats E sa...

Jo, jag vet att man inte ska stirra sig blind på pulsen. Men det är bara lite oroväckande trend (som jag inte riktigt har märkt av tidigare - i alla fall inte så här mycket). Har dock läst någonstans att det är tvärtom (vilket i och för sig är ganska logiskt), dvs att det är lätt att få upp pulsen när man är dåligt tränad. Så jag kanske ska se denna trend som något bra... Samtidigt har antagligen kroppen vant sig vid denna ensidiga typ av träning som jag håller på med just nu. Är detta kroppens sätt att tacka mig när försöker sköta om densamma...

Samtidigt så kvittar allt ovanstående egentligen i och med att jag inte har planerat att tävla i år..