lördag 1 januari 2011

Om bloggen

Här kommer en liten förklaring till denna nya blogg...

Frågan är om det behövs en till cykelblogg i detta avlånga land? Förmodligen inte. Tror inte jag kan tillföra något egentligen. Däremot är det tänkt att vara en personlig inspiration för mig själv för att jag ska orka träna ordentligt. Samtidigt läser jag mycket bloggar som jag inte brukar kommentera. Detta kanske kan ses som en enda stor kommentar till dessa.

Och namnet "Cykelhimlen"? Det var bara ett namn som dök upp (och som låg bra i mun). Ingen tanke bakom valet faktiskt. Om man funderar på det så kanske det inte var så bra egentligen. Men nu är det för sent att byta.

Varför är jag anonym? Vet inte. Kändes bäst för tillfället (kanske lite/mycket fegt möjligen). Jag kanske kommer ut ur garderoben om det krävs.

EDIT (1): Nu såg jag att min anonymitet höll i ungefär en dag... (se Jonas L's blogg). Kallar mig för övrigt för Addict (vilket jag cyklade på tidigare) på Happy MTB och Mats E i kommentarerna på bloggar (samt på Funbeat om jag inte minns fel).

EDIT (2): Tanken bakom namnet "Cykelhimlen" är också att den cykel som är i headern är en dröm att cykla på. Med andra ord som att befinna sig i himlen när man sitter på den cykeln.

Inga kommentarer: