måndag 24 januari 2011

Vår schmår...

Bild från Wikipedia

Är det inte dags att våren kommer snart? Även fast denna vinter har gått smärtfritt hitintills (med bl a lite längdåkning för min del), så kan jag ändå känna att det räcker nu. Det värsta av allt är väl att vintern knappt har börjat... Normalt brukar vintern börja runt nyår för att sedan hålla ut till någon gång i mars. Det skulle faktiskt vara ganska skönt, om snön töade bort under februari, så att man kan börja cykla på riktigt i slutet av februari/början av mars.

Cykelgarderoben behöver uppdateras, och jag vill även börja spendera pengar igen på skönheten som står och väntar på mig i sovrummet.
- Men jag är ledsen älskling, du får förmodligen klara dig utan mig i några månader till.

Om ca en månad börjar i alla fall de belgiska vårklassikerna i en you tube/livestream nära dig. Denna tidpunkt på året brukar även kallas en cyklists nyårsafton (dvs tiden på året när gamla Het Volk cyklas). Något att se fram emot!

Så det är bara att byta de lätta högprofilshjulen i kolfiber till ett par robusta 32-hålsekrade lågprofilshjul aluminium, linda ett lager extra styrlinda på styret, byta lättviktsflaskställen mot ett par klassiska flaskställ samt byta till (åtminstone) 25mm breda däck med förstärkta däcksidor. Då kan man i alla fall drömma sig bort att man är ute och cyklar på en smal belgisk väg ute på landsbygden...

El Perro Del Mar – L Is For Love

Inga kommentarer: