söndag 30 januari 2011

Prylar man önskade att man hade kvar
























Bild från
Velogogo

För ca 15 år sedan hade jag en landsvägscykel med ovanstående dämpade gaffel monterad. En av mina bröder monterade den på en CyclePro, som jag köpte av honom för en billig penning. Detta vara min första riktiga landsvägscykel. Förmodligen hamnade sedan gaffeln i något förråd när min andra bror hade en cykelbutik, och sedan försvann gaffeln med största säkerhet när han sedan sålde butiken. Egentligen är gaffeln oanvändbar (?) på en modern cykel, men det skulle ändå vara kul att ha kvar gaffeln som minne av en tid när cykelindustrin hade många nya visionärer i en ganska konservativ värld. Och om jag inte minns fel så vann Andrei Tchmil Paris-Roubaix på en cykel med en likadan gaffel monterad. Bara en sådan sak...

Soul Asylum – Black Gold

Inga kommentarer: