måndag 31 januari 2011

Competitive Cyclist har varit hos Assos i Schweiz



















Bild från
Competitive Cyclist

Competitive Cyclist har varit på studiebesök hos Assos i Lugano, Schweiz. De bjuder bl a på lite bilder (när man tittar på dessa så börjar man förstå varför de tar så bra betalt för sina kläder...) samt även en story runt denna resa. Som Assosnörd (faktiskt de första kläder jag provat som jag tycker sitter bra på min kropp - och då betalar jag gärna lite extra), så är det faktiskt en ganska kul läsning.

Det som jag först och främst fastnade för var hjälmen på ovanstående bild, en Assosversion av den snygga modellen Lazer Helium (ni ser väl hur bra hjälmen matchar min cykel!). Jag har någon gång tänkt att köpa en Lazerhjälm (och då givetvis denna modell). Dessvärre är detta inköp planerat till om kanske två år, då jag köpte en Bell Volt med ungefär samma färgsättning förra våren. Däremot gillar jag faktiskt inte formen på Bellhjälmarna. Lite för "runda" och "stora" för min smak. Det är detta som dessvärre kommer att bli avgörande om jag skulle få för mig att byta hjälm... Och det är inte ofta jag ångrar mig när jag surfar runt på diverse websidor. Dessvärre går denna kväll i ångerns tecken. Eller rättare sagt, min plånbok kommer förmodligen att ångra sig när jag högerklickar på köp i någon webbutik som säljer ovanstående hjälm...

Fler bilder hittar ni här: Flickr

Men hur mycket jag än gillar Assos, så ska jag faktiskt göra ett försök att köpa kläder från dess motsats denna vår - nämligen Rapha. Jag gillar utseendet på Raphas kläder för lite kyligare temperatur bättre än Assos. Det blir ibland lite för mycket "teknik" över Assos plagg. Nu hoppas jag bara att även Raphas storlekar passar min kropp så som jag önskar! Det ska även bli kul att se Raphas nya produkter (se punkt nr 3) framtagna för tävlingscyklister i åtanke. Nu hoppas jag verkligen att dessa kläder inte framkallar alltför stort ha-begär. Är dessvärre rädd för motsatsen...

John Barry – Midnight Cowboy

Inga kommentarer: