lördag 1 januari 2011

Nyårslöften

Normal brukar en rejäl bakfylla (med tillhörande ångest) vara det bästa smörjmedlet för att skapa en lång lista på nyårslöften, och som normalt inte går att uppfylla... (Jag har för övrigt en teori om att nyårlöften ska ges första september istället för första januari. I slutet av sommaren är man oftast utvilad efter semestern och har då med största sannolikhet energi samt störst chans att lyckas ta tag i saker som man har skjutit framför sig).

Men i och med att jag inte är bakfull så handlar min lista mer om att bli en "normal" människa, snarare än om att bli en bättre människa (det handlar väl egentligen mestadels om att bli mer "social" än tidigare). Ska med andra ord bli bättre på att höra av mig till folk jag känner (OK, mitt resonemang ovan om bakfylle-nyårslöften kanske haltar något...), samt även träffa lite mer - både nya och "gamla" - människor än 2010. Ska bl.a. försöka inse ensamcykling inte behöver vara den enda sortens cykling. Måste även försöka förstå att, trots att det mesta går att göra på egen hand, så kanske detta inte alltid behöver vara det bästa. Kanske även ska lära mig att be andra om hjälp, även om det man ska utföra går att göra på egen hand.

Sedan ska jag börja träna ordenligt igen, försöka att inte lägga alla pengar på cykelrelaterade saker samt gå till tandläkaren.

Men min "att göra lista" är längre än så här. Men jag får börja med detta, sedan får jag ta tag i det andra sakerna parallellt med sakerna beskrivna i detta inlägg.

Otis Redding & Carla Thomas - New Year's Resolution

Inga kommentarer: