måndag 10 januari 2011

Still ill

Fortfarande sjuk...

Med andra ord har träningen gått sisådär hitintills i år. Detsamma gäller med viktnedgången. Men jag ska inte hänga läpp för det. Som jag har skrivit tidigare så kanske målsättningen att gå ner 10-11 kg till första augusti är lite för tuff, men trots detta ingen omöjlighet (ca 1,5 kg per månad fram till dess). Och målet att träna hälften av dagarna 2011 är givetvis inte kört ännu på länga vägar.

Sedan kan man fråga sig varför jag ska gå ner så pass mycket på ganska kort tid. Har väl inget bra svar på det egentligen. Mestadels är det för att jag vill prova hur det känns att väga så lite som möjligt när man cyklar (samt givetvis även prova om jag klarar av att gå ner så pass mycket). Samtidigt har jag fått reda på att vi har hjärt- och kärlsjukdomar i släkten. Eller rättare sagt, så har jag inte lyssnat när detta har nämnts tidigare. Fick det dock svart på vitt i förra veckan när min mor fick en mindre hjärtinfarkt. Jag har alltid, trots att jag har rört på mig ganska mycket, haft högt blodtryck samt höga HB-värden. Detta tillsammans med att jag alltid har vägt ganska mycket också i förhållande till min längd, så känns det ganska viktigt för framtiden att gå ner så mycket i vikt som möjligt samt även fortsätta att röra på mig så mycket som möjligt i framtiden.

Det känns som att jag får ta tag i projektet ordentligt om en vecka igen efter konferensen med jobbet. Det brukar vara trevliga träffar med roligt sällskap samt god mat och dryck. Istället för att hålla igen, så känns det bättre att komma igång ordentligt nästa vecka istället.

The Smiths – Still Ill

Inga kommentarer: